מתמטיקה עם מדעי המחשב


מסלול זה הוא באחריות האקדמית של הפקולטה למתמטיקה.

פרסי הצטיינות

פרסי הצטיינות מוענקים לסטודנטים הרשומים בפקולטה למתמטיקה.

ייחודו של המסלול

המסלול מתמטיקה עם מדעי המחשב משלב תואר במתמטיקה עם לימודים של המקהדגמה של ניסוי במעבדהצועות הבסיסיים במדעי המחשב. הוא מכסה את מקצועות החובה העיקריים הן במתמטיקה והן במדעי המחשב. הוא מכסה את מקצועות החובה העיקריים הן במתמטיקה והן במדעי המחשב.

בוגרי המסלול למתמטיקה עם מדעי המחשב זוכים לבסיס מתמטי מוצק, עם ידע במדעי המחשב, המאפשר להם להשתלב בתעשייה, או להמשיך בלימודים לתואר גבוה.

במסלול זה קיימות שתי תוכניות לימודים: תוכנית תלת-שנתית ותוכנית ארבע-שנתית. בתוכנית התלת-שנתית היחס בין לימודי הקורסים במתמטיקה והקורסים במדעי המחשב הוא 1:2. התוכנית הארבע-שנתית מספקת בסיס רחב יותר במדעי המחשב.

מחוויותיהם של הבוגרים

אורן, בוגר המסלול למתמטיקה עם מדעי המחשב.אורן, בוגר מתמטיקה עם מדעי המחשב

מסלול הלימודים שלי היה לא שגרתי. הגעתי לתעשיית ההייטק, לתפקידי פיתוח בתוכנה ע"י לימוד עצמי ללא כל תואר או לימודים אחרים. מאז שאני זוכר את עצמי הייתה בי סקרנות ודחף חזק לרצות ולהבין דברים לעומקם. לכן, לאחר מספר שנות עבודה החלטתי לפנות ללימודים אקדמיים. רבים אמרו לי כי זהו צעד מיותר כיוון שכבר יש לי מקצוע מבוקש. לאחר מספר שנות ניסיון חשיבות התואר קטנה. אולם בעיני, לא התואר כשלעצמו היה המטרה, אלא עצם הלימוד והפיתוח העצמי.

לאור זאת, היה לי ברור כי אבחר במוסד המעמיד בראש את הרמה האקדמית ואת איכות החומר הנלמד. מכאן, הדרך לבחירה בטכניון הייתה קלה. מאחר וכבר היה לי ידע רב במדעי המחשב, בחרתי ללמוד במסלול של מתמטיקה עם מדעי המחשב. מתמטיקה, מפני שרציתי להבין מושגים וכלים המתמטיים לא רק ככלי שימושי למטרות אחרות אלא בעיקר את אופני המחשבה שהביאו לפיתוחם. מדעי המחשב, משום שרציתי להבין לעומק את הביסוס התיאורטי של הכלים בהם השתמשתי בעבודתי.

בחרתי כפקולטת אם את הפקולטה למתמטיקה. זאת משום שהיא פקולטה קטנה, היחס אישי ויש התחשבות רבה בצרכים אישיים ולאו דווקא אקדמיים של כל סטודנט. כיום, כבוגר, אין לי ספק שעשיתי את הבחירה הנכונה. לאורך כל התואר קיבלתי יחס מצוין ממזכירות הפקולטה ובמקרים רבים גם מהמרצים.

לאורך כל התואר המשכתי לעבוד בתעשיית ההיי-טק כמהנדס תוכנה במשרה חלקית (די מתחייב בהיותי המפרנס היחידי במשפחתי ואב טרי באותה תקופה). לכן התואר שלי נמשך זמן רב יותר מהמקובל. גם כאן זכיתי ליחס מתחשב מהפקולטה.

במהלך לימודי נפתחו לפני עולמות שלמים הן במתמטיקה והן במדעי המחשב. הרקע שלי בתעשייה העשיר את החוויה שכן במקרים רבים חומר תיאורטי שהועבר בכיתה התקשר לדברים מעשיים בעבודה. במקרים רבים גיליתי שניתן לחשוב על בעיות אמיתיות מהעבודה בצורה מתמטית ובאופן שונה מצורות מקובלות.

במהלך התואר, בחרתי לעשות מספר פרויקטים מעשיים במדעי המחשב. במהלך אחד הפרויקטים גיליתי במקרה תופעה מעניינת במעבדה לאלגוריתמים מבוזרים. תופעה זו הובילה לפרויקט גדול יותר ואף לפיתוח אלגוריתם חדש להאצת רשתות אלחוטיות. הפרויקט זכה בפרס הפרויקט המצטיין בפקולטה למדעי המחשב ואף הוביל לכתיבת מאמר אקדמי וכל זאת במסגרת תואר ראשון.

כיום, אני ראש צוות אלגוריתמים בחברה קטנה המפתחת את אחד ממוצרי התקשורת המובילים בעולם. אין לי ספק כי לימודי בטכניון נתנו לי את קפיצת המדרגה אותה חיפשתי. בעתיד, בהחלט אשקול לחזור וללמוד לתואר שני בטכניון, כנראה במסגרת של מתמטיקה שימושית.

 התואר במתמטיקה ובמדעי המחשב אינו תואר קל. הוא דורש מאמץ רב והשקעה מרובה. אולם לטעמי, סיפוק אמיתי מגיע לאחר הצלחה באתגר קשה. אם ברצונכם להבין מתמטיקה באמת ולשלב את ההבנה הזו בפתרון בעיות מודרניות עכשוויות במדעי המחשב אזי המסלול הזה הוא בשבילכם.

פנו אלינו


פרופ' אור שליט | 048294072 | oshalit@technion.ac.il
רחל טובול | mathstd@technion.ac.il | 04-8294279
math.technion.ac.il

תחומי עיסוק

דוח בוגרים לפי תחום עיסוק מתמטיקה עם מדעי המחשב
תחום עיסוק תת תחוםסה"כ
הנדסה מהנדס, מהנדס ראשי, מהנדס מעבדה, מהנדס פיתוח, מהנדס מערכת 100%

מקומות תעסוקה

דוח בוגרים לפי שם מפעל מתמטיקה עם מדעי המחשב
שם מפעלסה"כ
מיקרוסופט100%